Subscribe:

Ads 468x60px

"Sesungguhnya aku tidak menangisi dunia ini, tetapi aku menangisi apabila memikirkan perjalanan yang panjang dan bekalan diri yang sedikit ke
alam barzakh. Aku berada antara dua jalan. Tinggi dan rendah, syurga dan neraka. Aku tidak tahu ke arah mana kakiku ini melangkah."
-Abu Hurairah-

Labels

Social Icons

Featured Posts

  • Kita hendaklah menyakini dengan penuh sedar bahawa setiap tindak tanduk kita sentiasa di dalam perhatian ALLAH SWT yang maha sempurna. Tiada satu pun yang akan terlepas dari pengetahuan ALLAH.

  • Namun bagi ALLAH SWT. Sekalipun DIA maha mengetahui segala keaiban, keburukan, dosa kita, malah tiada terlepas walau sebesar zarrah, DIA tetap menyayangi kita dan masih memberi tumpuan serta limpahan kasih sayangNya kepada kita.

  • Begitulah sifat ALLAH SWT, DIA memberi peringatan kepada kita, memberi amaran dalam banyak firmanNya supaya kita semua merasakan bahawa DIA sangat sayangkan hamba-hambaNya. Akan tetapi bagi sesiapa yang tidak mahu mengambil endah akan setiap peringatan dan ganjaranNya nescaya kita adalah dikalangan hamba yang paling rugi kerana tidak tahu menghargai dan bersyukur terhadap ihsan ALLAH SWT. WALLAHU’ALAM

Wednesday, 2 July 2014

Salam Ramadhan

Selamat berpuasa

Tuesday, 28 January 2014

Solat Istikharah

Alhamdulillah...selesai menunaikan solat sunat istikharah...

Menyerahkan segala permintaan dan perkara yang dilakukan kepada Allah SWT.

InsyaAllah dipermudahkan segala urusan..

Saya hanya mampu berserah pada NYA..Tuhan yang Maha Esa.. Aminnn..

Buaian

Menikmati senja di atas buaian.Sambil menonton aksi2 budak taman bermain bola sepak. Teringat dulu zaman budak2 setiap petang berbasikal ke padang utk bermain bola sepak di bawah panas terik.

Ye la kan dulu kat kampung tak banyak motosikal kereta..hanya berbasil..dengan ada berbasikal kami boleh berbangga..sekarang dah maju, nak keluarkan peluh sikit pun malas..

Basikal hanya tinggal habuk di setor..rindu zaman dulu2..mandi parit,mandi sungai,main kayu tiga, main guli, main aseng, main kejar2...dan macam2 lagi..seronok...tak kotor...

Alangkah indah kalau masa boleh diputar..segala kenangan itu masih segar di ingatan...

Saya bersyukur..saya dibesarkan dengan suasana kampung yang indah dan tak kan ada di zaman sekarang..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...